Parametre garážových brán
Predtým, ako začnete riešiť farbu a dekór garážovej brány, majte na pamäti, že čísla jednoducho nepustia a aj keď sa vám páči susedova brána, možno pre vás vôbec nebude vhodným riešením. Na začiatku je potrebné zmerať stavebný otvor, do ktorého chcete garážovú bránu umiestniť. Zmerajte šírku prejazdu, po bokoch by malo zostať aspoň 100 mm ostenie. Zmerajte výšku prejazdu a výšku nad prejazdom, ktorá by mala byť minimálne 100 mm. Nad prejazdom a tiež na strope by sa nemali nachádzať prekážky ako napr. potrubie.
Typy garážových brán
Sekčná garážová brána, nazývaná aj sekcionálna, patrí medzi najčastejšie a najobľúbenejšie typy brán. Skladá sa z vodorovných panelov, sekcií, ktoré sa pri otváraní brány posúvajú po vodiacich koľajnicách smerom nahor, v najvyšom bode sa lomia a horizontálne sa zasúvajú pod strop garáže. Pohyb brány môže byť ovládaný ručne alebo ako to väčšinou býva, pomocou elektromotora. Konštrukcia je založená na pružinovom systéme a jednotlivé sekcie brány sú oddelené polyuretánovou penou. Výhodou sekcionálnej brány je, že sa dá prakticky namontovať na akýkoľvek otvor, pričom sa montuje za stavebný otvor a ďalšou výhodou je, že šetrí priestor pre garážou ako i vo vnútri garáže.
Rolovacia garážová brána je veľmi praktická najmä z dôvodu, že je priestorovo nenáročná a možno ju namontovať prakticky kamkoľvek i pri rekonštrukcii. Ak má garáž nízky prejazd alebo je potrebné zachovať stropný priestor prázdny, je rolovacia brána ideálnym riešením. Brána sa skladá z hliníkových lamiel, ktoré sa pri otváraní zrolujú do hliníkového boxu. Bránu možno namontovať pred otvor, za otvor alebo priamo do otvoru garáže. Nevýhodu býva vyššia cena a nižšie tepelnoizolačné vlastnosti v porovnaní so sekčnou garážovou bránou.
Krídlová garážová brána je ideálnym riešením pri obmedzenom priestore vo vnútri garáže, keďže krídla brány sa otvárajú smerom von. Krídlová brána sa skladá z hliníkových profilov, ktoré majú obojstranné tesnenie a ich výplň tvoria polyuretánové panely. Bránu je možné otvárať ručne alebo pomocou elektropohonu.